Problémy s licencí pod Windows 10 (Mobile)

Určeno pro zařízení s operačním systémem Windows Phone
Locked
User avatar
Radim
Site Admin
Posts: 447
Joined: 16.12.2008 18:59
Location: Opava
Contact:

Problémy s licencí pod Windows 10 (Mobile)

Post by Radim » 04.04.2016 08:57

Symptomy:
- Mám zakoupenou PRO verzi, dnes přestala pracovat a píše ukončeni zkušebního období
- Zakoupil jsem aplikaci Meteoservis a nyní po nainstalovani posledniho insider buildu na Windows 10 mi aplikace zahlásila, že moje zkušebni doba uplynula. Zkoušel jsem reinstal aplikace a pořád je to stejné...
- Aplikace pod W10 se hlásí jako zkušební i když ji mám zakoupenou, reinstalace nepomáhá.

Tento problém se již s několika uživateli po přechodu na W10 řešil, nutno dodat, že ne vždy zcela úspěšně.
Každopádně jde o problém MS Store, jelikož prodej licencí a také jejich ověřování je výhradně v rukách Microsoft Store, takže my vývojáři nemůžeme nic prověřovat a bohužel s tím ani nic moc udělat. Aplikace se prostě dotazuje na stav licence přes standardní API a od systému dostane odpověď buď ano nebo ne. Problém je tedy buď v uložené licenci na Vašem zařízení a nebo Store samotný neeviduje Meteoservis pod vašim účtem jako platnou licenci.

V případě přechodu z WP8 na W10 jde většinou o první případ. Systém ukládá offline informace o licenci k aplikaci do zařízení. Řešením by tedy bylo tento soubor smazat a ta by se pak přenačetla. Bohužel k tomuto souboru jistě nebudete mít přístup (ani já ne) a ani nevím kde ho najít. Jistým řešením je hard-reset telefonu, který by vše resetoval, což samozřejmě nedoporučuji jako standardní řešení tohoto problému, i když to nakonec možná bude jediná možná cesta.

Předtím ale zkuste pár testů.
-Pokaždé je nutno, abyste měl aktivní připojení k Internetu.
-Pomocí "Úložiště" nastavte, že aplikace instalujete do paměti zařízení – ne na SD kartu!!!

Test první:
1. Odinstalujte Meteoservis
2. Restartuje telefon (soft-reset)
3. Po restartu jděte do Store, najděte Meteoservis a nainstalujte.
4. Nechte instalaci doběhnout, nespouštějte Meteoservis, a opět restartujte telefon.
5. Po restartu zkuste Meteoservis.

Test druhý:
1. Meteoservis přesuňte na SD paměťovou kartu. Pokud jej máte na kartě, přesuňte do telefonu.
2. Teď odinstalujte Meteoservis
3. Restartuje telefon (soft-reset)
4. Po restartu jděte do Store, najděte Meteoservis a nainstalujte, ale vždu do paměti telefonu (ne na SD)
5. Zkuste spustit Meteoservis.

Tip: aplikaci na SD kartu nebo do telefonu přesunete pomocí aplikace Úložiště. Vyberte SDkartu(nebo zařízení)
a pak zvolte "Aplikace a hry", vyberte Meteoservis a přesuňte do zařízení (nabo na SD kartu).

Zkontrolujte si prosím důkladně nastavení času a časové zóny popř. nastavení Regionu na vašem telefonu.
Chybné nastavení je často příčinou podobných problému se Store.

Doporučení
Při přechodu z WP8 na nový systém W10 vřele doporučuji tzv. čistou intalaci systému resp. obnovení továrního nastavení. Tyto operační systémy jsou interně natolik odlišné, že během updatu dochází často ke vzniku problémů jejichž důsledkem je velice často nespolehlivost či dokonce nefunkčnost aplikací a to včetně těch systémových (zabudovaných). Ještě více problémů nastává u zařízení, které instalují aplikace na paměťovou SD kartu. Zde doporučuji před obnovením továrního nastavení její zálohu (fotky, videa atd.), po re-instalaci OS její zformátování a nakonec opět přenos zálohovaných dat zpátky na SD kartu.
Toto je opřeno také o mé osobní zkušenosti z updatu několika zařízení, kdy ani na jednom z nich neproběhlo úplně vše zcela korektně a až hard-reset tj. obnovení továrního nastavení vše vyřešilo. Systém je pak také více stabilní a svižnější. Proto toto doporučení.

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests